Naturalne źródła witaminy C na wzmocnienie Twojej odporności

Naturalne źródła witaminy C na wzmocnienie Twojej odporności

Okres jesienno-zimowy to czas kiedy wszystkim zależy na wzmacnianiu odporności. Właśnie dlatego w tym okresie warto włączyć do diety produkty bogate w witaminę C. Warto wiedzieć, że witamina zawarta w naturalnych składnikach lepiej się wchłania i dłużej utrzymuje się w organizmie. Sprawdź, w jakich produktach jest jej najwięcej.

Zalety naturalnej witaminy C

Decydując się na produkty bogate w naturalną witaminę C mamy absolutną pewność, że poziom przyswajalności witaminy będzie o wiele wyższy. Produkty te są smaczne i doskonale wzbogacają codzienną dietę. Przez większość ludzi witamina C kojarzona jest z cytrusami, jednak prawda jest taka, że znaleźć ją można w różnego rodzaju owocach, warzywach, ziołach, a także mięsie i nabiale. Zanim jednak sięgniemy po tę produkty, pamiętajmy, że witaminie C nie służy obróbka termiczna. W związku z tym lepiej zrezygnować z tradycyjnego gotowania warzyw w wodzie i zdecydować się na gotowanie na parze. Pomoże to zachować większą ilość nie tylko witaminy C, ale także innych składników odżywczych. 

Gdzie znajdziemy najwięcej naturalnej witaminy C?

Witamina C znajduje się w wielu produktach, które na co dzień używane są niemal w każdej kuchni. Jej dużą ilość znajdziemy, chociażby w truskawce, natce pietruszki, papryce czy brukselce. Doskonałym źródłem witaminy C jest także dzika róża, której owoce zbierane są od sierpnia do października. Ta niezwykła roślina zawiera w sobie prawie czterdzieści razy więcej witaminy C niż cytrusy. Wpływa więc doskonale na odporność i może być przepysznym dodatkiem do zimowej lekko przestudzonej herbaty. Wysoka zawartość witaminy C znajduje się również w wiśniach aceroli. Stosunkowo mało popularnym owocu, który trafił do Europy z Ameryki Środkowej. Acerola pierwotnie używana była do zapobiegania wylewom i innym chorobom układu krążenia. Obecnie jest bardzo popularna w formie naturalnego suplementu uzupełniającego poziom witaminy C. Odnajdziemy tą witaminę w stosunkowo mało popularnym w naszym kraju rokitniku. Ten niezwykły krzew, który Rosjanie nazywają złotem Syberii poza witaminą C zawiera w sobie prawie dwieście substancji odżywczych. Warto dodać do herbaty soku z rokitnika lub zabrać jego suszone owoce ze sobą do pracy w formie zdrowej przekąski. Mało kto jednak wie, że bogatym źródłem witaminy C jest także żurawina. Owoc ten jest powszechnie znany ze swoich bakteriobójczych właściwości oraz pozytywnego wpływu na drogi moczowe. Przy okazji jest ona bogata w witaminę C, której najwięcej znajdziemy w świeżych owocach, dostępnych od października do stycznia.

Spożywaj witaminę C niezależnie od pory roku

Chociaż według specjalistów bardzo trudno w dzisiejszych czasach o niedobory witaminy C, to zdecydowanie się z tym nie zgadzamy i nie warto rezygnować z jej naturalnych źródeł. Dbajmy aby dieta nasza i naszych dzieci była bogata w tę witaminę. Zawierające ją owoce i warzywa są nie tylko zdrowe, ale także wyjątkowo smaczne. Może nadchodząca zima będzie dla was okresem odkrywania pysznych i zdrowych nowości?
Opcja, która jest jedną z najbardziej opłacających się pod kątem finansowym oraz efektywności przyswajania witaminy w większych dawkach, to połączenie produktu zawierającego naturalną witaminę C z syntetyczną. O wiele wyższy poziom witaminy C za relatywnie niską cenę, przy użyciu tego połączenia.

Dodane przez: Kategoria: Glowna Dnia: Komentarz: 0 Wyświetlenia: 603

Komentarze

scanner